רוצים להתייעץ?
כדי לקבל ייעוץ מקצועי חינם והצעת מחיר מלאו פרטיכם
שדות חובה
 
| אודות | צור קשר | שירות ותמיכה | |   1-700-700-010

מרכזיות טלפון IP לעסקים

מרכזית טלפון הינה מערכת רב קווית מודולארית‏‎ ‎הכוללת סט של תכונות מתקדמות לפי צרכי הארגון ומספקת ‏מגוון תכונות מרכזיה לניהול וניתוב של השיחות הנכנסות והיוצאות בארגון. מרכזיות טלפון ומרכזיות IP מספקות תמיכה ‏במגוון ציודי קצה כגון: טלפונים חכמים, טלפונים רגילים, פקס, למחשב וכו'..

כיום המבחר הקיים למרכזיות טלפון לעסקים ופתרונות תקשורת מאפשר התאמה מרבית של מרכזית הטלפון לצרכי ‏הארגון. בעת שדרוג מרכזית טלפון יש לשים דגש על מספר גורמים שישפיעו על שיקולי בחירת מרכזית ‏הטלפון: טכנולוגיית קווי החוץ הקיימת כיום (קווים אנלוגיים, דיגיטאליים וכו'), גודל הארגון וצרכיו, אופי פעילות ‏הארגון וטכנולוגיות חדשות המתבשלות בתחום.

כיצד עלי לבחור מרכזית טלפון, מרכזיות IP?‏‏

ארגון המעוניין לשדרג את מרכזית הטלפון שברשותו ומעוניין לשמר את ההשקעה לטווח זמן הארוך ביותר, ‏ירכוש מרכזית טלפון התומכת או הכוללת אופציה לתמיכה בטכנולוגיות המתקדמות והחדשות בשוק התקשורת. בימים אלה שוק התקשורת עובר מהפך שלם לעולם ה- ‏IP‏ כשהשחקנים המובילים בשוק הם ספקי ‏התקשורת הפנים ארציים. ארגון שירכוש מרכזיית טלפון חדשה בטכנולוגיה מיושנת עם קווי חוץ אנלוגיים - ‏ייתכן וימצא שתוך זמן קצר יאבד את אפקטיביות מרכזיית הטלפון בעקבות התפתחות הטכנולוגיה...
שאלון ‏לאפיון תכונות מרכזיות טלפון »

פתרונות במרכזיות IP

בעידן מאה זו של נגישות מקסימלית ונוחות תפעול, מרכזיות IP מספקות מענה לצרכים הבאים: 

חשוב לדעת חיוג אוטומטי מכל מסמך - ולא חיוג ידני באמצעות הקשת מספר טלפון
     
חשוב לדעת יכולת תקשורת ישירה בן לקוח לנציג הארגון - הצגת מספר טלפון ישיר/ מחלקתי של נציג הארגון בשיחות יוצאות כששיחות חוזרות יצלצלו ישירות אצל אותו נציג - דבר המקל על לקוח המתקשר לארגון ושבפניו נפתחת מערכת ניתוב שיחות
     
חשוב לדעת מגוון תרחישים באין מענה לשיחות נכנסות, לדוגמה כאשר לקוח משאיר הודעה היא תועבר ישירות למייל האישי של הנציג בצירוף קובץ קול של ההודעה
     
חשוב לדעת ממשק ניהול של הטלפון על גבי המחשב - המאפשר יכולת שליחת צ'אטים לנציגי הארגון, חיוג אוטומטי מכל מסמך, ביצוע שיחות וועידה רבות משתתפים, הקלטת שיחות יזומה וקבלת הקלטת השיחות למייל ועוד
     
חשוב לדעת יכולת קבלת חיווי מראש של הקשות לקוח כדי לדעת מראש מה מקור השיחה – שיחה למכירות/ שיחה לשרות ועוד
     
חשוב לדעת הקלטה יזומה של שיחה שנציג הארגון מחליט שחשוב להקליט שיחה זו – ושבסיומה תועבר למייל שאישי של אותו נציג שהקליט את השיחה
     
חשוב לדעת הקלטת שיחות רציפה של כלל שיחות של הארגון עבור תיעוד עובדתי של עסקאות/ סיכומים והבטחות שבוצעו מול הלקוח
     
חשוב לדעת יכולת העברת שיחות לסלולארי של נציג הארגון באופן אוטומטי באין מענה/ באופן יזום על ידי מזכיר/ה הארגון האחראי על מענה טלפוני בארגון
     
חשוב לדעת שלוחות טלפון מרוחקות של הארגון באתרים מבוזרים בארץ ובחו"ל
     

האם אצטרך מרכזית ‏IP ‏?‏‏

מידע חשוב   מרכזיות טלפון לעסקים התמוכות ב- IP כוללות את אחד מחידושי הטכנולוגיה בשנים האחרונות המגלם יכולות ‏תקשורת רחבות ופתרונות אלגנטיים לסוגיות תקשורת שלא נפתרו בעבר ובראשן העברת קול (שיחת טלפון) ‏דרך רשת‎ ‎‏המחשבים של הארגון.‏
     
מידע חשוב   ניתן לבצע שיחות על כל רשת ‏IP‏ כולל האינטרנט או רשת המידע הפנימית של החברה (ה-‏LAN‏).
     
מידע חשוב   מרכזיות ‏‎ IP‎ מוחקות פערים גיאוגרפיים ומתאימות את הארגון לפעילות מול סניפים ושלוחות מרוחקות תחת ‏מרכזיית טלפון אחת
     
מידע חשוב   מרכזית טלפון אמורה להיות מותאמת לארגון ולא ההיפך ומרכזיות IP מתקדמות מספקות כיום מגוון עצום של כלים תפעוליים, פרקטיים ונגישים בתצורה קלה לתפעול עבור נציגי הארגון

מהו אורך החיים של מרכזית טלפון בארגון ?

בניגוד למערכות מחשוב שמוחלפות אחת ל-3 שנים בממוצע - מרכזיות IP הינן בעלות יכולת שרידות לשנים ארוכות, לפחות לעשור שנים וללא תקלות, זאת בזכות מערכת הכוללת חומרה ייעודית (לא מחשב אלא מרכזיה) המאופיינת ברמת שרידות גבוהה ביותר וללא תלות במערכות הפעלה כגון Windows וכו' ובזכות יכולת שדרוג גרסאות תוכנה המסופקות על ידי יצרן המערכת ללא תשלום מצד הלקוח. 

האם לרכוש מרכזיה בענן או מרכזיה באתר החברה ?

רכישת מרכזיה בענן מול רכישת מרכזית טלפון IP באתר הלקוח לוקה ביתרונות וחסרונות משמעותיים, כגון: 

   מרכזיה בענן - יתרון עלות חודשית עבור שימוש בשירותי מרכזיה ועלות רכישת טלפונים וללא התחייבות לרכישת מרכזיה
     
לא כלול    מרכזיה בענן - תקלות רשת: מרכזיות ענן תלויות בעומס אזורי הקיים על גבי האינטרנט, - שיחות הטלפון במרכזיית ענן עוברות על גבי רשת האינטרנט, תקלות במערכת אינן נובעות מאינטרנט עובד או לא עובד אלא כמות העומס האזורית כיוון שמדובר על יישום בזמן אמת (לא אפשרי לקיים שיחה אם תהיה השהייה של אפילו מספר שניות בין מה שאומר למה שצד שני יקלוט...) והן די נפוצות
     
לא כלול    מרכזיה בענן - חסרון תאימות מערכת: מרכזייה בענן מספקת פתרונות לכלל הלקוחות ופחות מותאמת ללקוח בודד, יכולות המערכת הקיימות הן היכולות המוצעות ותו לא, בניגוד למערכות פיזיות המותאמות אישית לכל חברה וארגון
     
לא כלול    מרכזיה בענן - חסרון גמישות: לקוח הרוכש מרכזיה בענן לא יוכל לעבור ביתר קלות לפתרון אחר כיוון שהוא "כלוא" לאחר הרכישה בפתרון שרכש ואם ירצה לרכוש פתרון אחר – יצטרך לבצע רכישה מחדש מול ספק שונה ובמקרים מסוימים אף להחליף את הטלפונים שרכש
     
לא כלול   מרכזיה בענן- חסרון עלויות: הלקוח משלם מידי חודש בחודשו עבור שכירות מרכזיה שאף פעם אינה רכושו, פתרון מרכזיה פיזית הופכת להיות רכושו ולטווח זמן ארוך משתלמת כספית

איזו מרכזית IP מומלץ לרכוש

עולם מרכזיות IP מתחלק ל-2 קבוצות עיקריות:

 

מרכזיות מותג כגון Avaya, Cisco, Panasonic, LG

 

מרכזיות "קוד פתוח" המבוססות על פתרון מחשב באתר הלקוח + פלטפורמת מרכזיה חינמית הנקראת Asterisk שניתן להוריד חינם מהאינטרנט

    מרכזיות מותג - מומלץ לרכוש מרכזיית מותג שהינה בעלת פיתוח של חברה בינלאומית, עם זאת מומלץ לרכוש מרכזיית מותג שיש לה מתחרים ולא להיות משועבדים לאחר הרכישה לספק בודד (מותג שקיימים בו לפחות 10 משוקים של אותו המותג).

מרכזית קוד פתוח - דיי בעייתית - מדובר על תוכנה חינמית הקיימת באינטרנט וכל הנדרש להפעיל תוכנת מרכזיה זו הינו מחשב בסיסי ביותר, לוקה באיכות ירודה, סבירות גבוהה לבאגים ותקלות, סבירות גבוהה יותר לפריצות וגניבת שיחות ותלות מלאה ואבסולוטית לגחמת החברה שממנה נרכשה המערכת.

המלצות ומסקנות:

חשוב לדעת   בניגוד ליתרון מערכות ותוכנות מחשב – מרכזיות בענן סובלות מיישום זמן אמת הבא לידי ביטוי בניתוקי שיחות וחוסר תקשורת שאינו קשור למערכות מחשוב שאינן יישום בזמן אמת (לא תהיה בעיה לאף ארגון אם מייל שנשלח יתקבל לאחר דקה אך שיחת טלפון לא תתקיים אם תהיה השהייה של אפילו 2 שניות...)
     
חשוב לדעת   זכרו שמרכזיות טלפון אמורות לשרת את הארגון לפרק זמן ארוך של בסביבות 5-10 שנים
חשוב לדעת   הקפידו לרכוש מרכזיית מותג מוכרת (Avaya, Cisco, Panasonic, LG)
חשוב לדעת   הקפידו לרכוש מרכזיית טלפון שעליה ניתן לרכוש שרות מלפחות 10 ספקים שונים ולא להיות תלותיים בספק יחיד המהווה מונופול לאחר הרכישה
     
חשוב לדעת   זכרו שהמחיר מרכזיית טלפון הינו פקטור של מערכת שאמורה לשרת את החברה לטווח זמן ארון של 5-10 שנים לפחות ועל סמך כך בצעו תחשיב עלויות

 

 

מגוון מרכזיות טלפון

מרכזיות Panasnic

מרכזיות AVAYA

   
מרכזיית Asterisk
   
יצירת קשר


כל פניה תיענה ותזכה לתשומת הלב המלאה.
נציגינו ישמחו לעמוד לרשותכם בכל שאלה ויעניקו מענה מהיר ומקצועי.


ניתן ליצור קשר עמנו באמצעות:

משרדים ראשיים: רח’ המשביר 4, חולון

טלפון: 1-700-700-010

פקס: 03-6969696

דוא"ל מכירות: sales@bar-oz.co.il
דוא"ל שירות ותמיכה: support@bar-oz.co.il
 בניית אתרים אחסון אתרים © 2018 כל הזכויות שמורות לבר-עוז מערכות תקשורת בע"מ