מרכזית טלפון IP/ מרכזיה בענן הינה מערכת רב קווית מודולארית הכוללת סט של תכונות מתקדמות לפי צרכי הארגון ומספקת מגוון תכונות מרכזיה לניהול וניתוב של השיחות הנכנסות והיוצאות בארגון. מרכזיות טלפון ומרכזיות IP מספקות תמיכה במגוון ציודי קצה כגון: טלפונים חכמים דיגיטאליים טלפונית IP, טלפונים אנלוגיים, פקס, אפליקציית טלפון על גבי סלולאריים, על גבי מחשב וכו'.
כיום המבחר הקיים למרכזיה בענן ופתרונות תקשורת מאפשר התאמה מרבית של מרכזית IP לצרכי הארגון.
בעת שדרוג למרכזיה וירטואלית/ מרכזית IP/ מרכזייה בענן/ טלפוניה בענן יש לשים דגש על מספר גורמים שישפיעו על שיקולי בחירת מרכזית הטלפון: סוג הפתרון המותאם לארגון (מרכזיית IP בענן, מרכזיית IP מקומית) סוג הקישור לספק הקווים או לספק שרותי המרכזייה בענן (קישוריות דרך האינטרנט או קישוריות ללא תווך אינטרנט) ועוד, - כל זאת אמורות להיות מותאמות על פי גודל הארגון וצרכיו, אופי פעילות הארגון וטכנולוגיות חדשות המתבשלות בתחום.
מה זה מרכזיה בענן/ מרכזיה וירטואלית/ מרכזית IP ומה ההבדלים בניהן:
ככלל מדובר על 2 יישומים עיקריים להחלטה על מעבר לטלפונית IP:
|
|
מרכזית IP מקומית באתר הלקוח- מרכזיות טלפון IP מרכזיות טלפון IP (משמע IP Telephony) המותקנות פיזית באתר הלקוח |
|
|
מרכזיה וירטואלית/ מרכזיות בענן/ מרכזית סנטרקס/ טלפונית IP/ מרכזיה טלפונית בענן וכו'– בכולן מדובר על מרכזיה טלפונית כשמוח מרכזייה לארגון אינו קיים פיזית באתר הלקוח אלא מרכזית IP המותקנת בחוות שרתים מרוחקת מהלקוח, הקישור של מרכזיה בענן הוא דרך רשת אינטרנט פרטית/ ציבורית לאתר הארגון ובאתר הארגון מותקנים רק טלפוני IP המקושרים ישירות למרכזייה בענן (IP PBX ON Cloud). |
כיצד עלי לבחור מרכזיה בענן / מרכזיית IP מקומית?
ארגון המעוניין לשדרג את מרכזית הטלפון שברשותו ומעוניין לשמר את השקעתו לטווח זמן הארוך ביותר, ירכוש מרכזיה טלפונית התומכת בטכנולוגיות המתקדמות והחדשות בשוק התקשורת, מרכזית IP כמובן.
בימים אלה שוק התקשורת עובר מהפך שלם לעולם טלפוניית IP/ טלפונית IP בענן, ארגון שירכוש מרכזיית טלפון חדשה בטכנולוגיה מיושנת- ייתכן וימצא שתוך זמן קצר יאבד את אפקטיביות מרכזיית הטלפון בעקבות התפתחות הטכנולוגיה.
שאלון לאפיון תכונות מרכזיות טלפון »
מרכזיות טלפוניות חכמות
מרכזיות טלפוניות חכמות מספקות כיום פתרונות מתקדמים ויכולות מתקדמות של הסטת לקוחות לדיגיטל (וואטסאפ/ דף נחיתה וכו'), שליחת מסרונים ללקוחות החברה, השמעת מיקומך בתור ללקוחות ממתינים, שמירה על תור המתקשר וחזרה בתורו (Call Back).
כך, במרכזיות טלפוניות חכמות ומתקדמות ישנן אפשרויות תקשורת שאכן יקדמו את הארגון לספק שרות טוב יותר ללקוחותיהם המתקשרים.
פתרונות הכרחיים במרכזיות IP בענן /מרכזיה וירטואלית/ מרכזית סנטריקס/ מרכזיה מקומית באתר הלקוח:
בעידן מאה זו של נגישות מקסימלית ונוחות תפעול, מרכזיות IP בענן ומרכזיות IP מקומיות באתר הלקוח אמורות לספק לכל הפחות מענה לנוחות וקלות תפעולית יומיומית לנציגי הארגון- ערך מוסף פרקטי ברמה השוטפת היומיומית שבלעדיו מה כבר הטעם בשדרוג למרכזית IP מקומית/ מרכזית IP בענן ?
רשימת התכונות הנדרשות לתפעול פרקטי יומיומי:
|
|
ממשק ניהול של הטלפון על גבי המחשב - מאפשר הצגת רשימת נציגי הארגון והסטאטוס שלהם (תפוס/ פנוי וכו') כחלק מתכונות מרכזיה בענן/ מרכזית IP בארגון, ספר טלפונים ארגוני/ ספר טלפונים אישי, יכול חיוג אוטומטי מכל מסמך (ולא חיוג ידני באמצעות הקשת ספרות בטלפון..) יכולת שליחת צ'אטים לנציגי הארגון, ביצוע שיחות וועידה רבות משתתפים, הקלטת שיחות יזומה וקבלת הקלטת השיחות למייל ועוד |
|
|
|
|
|
יכולת תקשורת ישירה בן לקוח לנציג הארגון- הצגת מספר טלפון ישיר/ מחלקתי של נציג הארגון בשיחות יוצאות כששיחות חוזרות יצלצלו ישירות אצל אותו נציג- דבר המקל על לקוח המתקשר לארגון ושבפניו נפתחת מערכת ניתוב שיחות |
|
|
|
|
|
התראה לדואר אלקטרוני על שיחות שלא נענו, כל נציג של הארגון יקבל הודעות ממרכזית IP בענן/ מרכזית IP מקומית על שיחות שלא נענו, מרכזית הטלפון תשלח דואר אלקטרוני לנציג הארגון על שיחה שלא נענתה בצירוף תאריך, לאן המתקשר חייג ומספר הטלפון של המתקשר, כל נציג יקבל לדוא"ל שלו את השיחות שהוא לא ענה להם וכך יוכל לחזור למתקשרים שלא נענו. |
|
|
|
|
|
מגוון תרחישים באין מענה לשיחות נכנסות, כגון העברת שיחה באין מענה לקבוצת שלוחות גיבוי/ העברת השיחה לסלולארי של נציג הארגון/ העברת השיחה להשארת הודעה קולית- ההודעה תועבר ישירות למייל האישי של נציג הארגון בצירוף קובץ קול של ההודעה. |
אילו מערכות ניתן לשלב עם מרכזיה בענן?
אחד מהיתרונות הגדולים ביותר של מרכזיות טלפונים בענן, הוא שניתן לשלב אותן עם מגוון גדול של מערכות ותוכנות תומכות, בעלות נוחה, אשר ירחיבו את יכולותיהן של המרכזיות עוד יותר. מערכות אלה ישמשו את העסק בתחומים שונים הקשורים בהתנהלות אל מול לקוחות וגם בהתנהלות פנים ארגונית יעילה יותר.
אחת מהמערכות אותן ניתן לשלב עם מרכזיות בשכירות היא מרכז שיחות מובנה. כאשר ישנו מספר רב של נציגי לקוחות בעסק, יש צורך בניהול נכון של חלוקת שיחות ביניהם, כדי לוודא שמתקיים מענה מהיר ללקוחות. מרכז השיחות המובנה מציע פתרון חכם ומתקדם לחלוקת שיחות חכמה בין נציגים, כמו גם השמעת מיקום ללקוח ושיקוף זמן המתנה מדויק ללקוח. בנוסף, מערכת זו תאפשר לכם לייצר דוחות פעילות, אשר ינחו אתכם אל עבר התייעלות גדולה עוד יותר.
פתרון תקשורת נוסף אותו ניתן לשלב עם מרכזיות טלפונים בענן, הוא פתרון הקלטת שיחות. הקלטות אלה עבור עסקים המציעים שירות לקוחות הן כלי יקר מפז, משום שהן מאפשרות מעקב ובקרה באמצעותן ניתן ליצור שיפור בשירות. ניתן לבחור לחבר למרכזיה מערכת הקלטות יזומה, בה ניתן לבחור את זמני ההקלטה באופן ידני. באמצעות מערכת זו ניתן לבחור להקליט את כל מערך השיחה או חלק ממנה.
ישנה גם מערכת הקלטה אותה ניתן לחבר אל מרכזיה בשכירות אשר מציעה הקלטה רציפה. מערכת זו מתחברת לכלל מרכזיות הארגון והיא מקליטה את כל השיחות הנערכות דרכן. את אותן ההקלטות ניתן לשמור בקלות ולהיעזר בהן במקרים של אי-הסכמות אל מול לקוחות בדבר פרטי עסקה. שיחות מוקלטות אלה יכולות להגן על העסק עד מאוד במקרים שכאלה.
אלו הן רק חלק קטן מאפשרויות החיבור של מערכות מתקדמות למרכזיות טלפונים בענן, אשר מתווספות אל כל התכונות יוצאות הדופן של המרכזיות עצמן.
האם לרכוש טלפונית IP בענן /מרכזיה וירטואלית/ מרכזית סנטריקס או טלפונית IP מקומית באתר החברה?
רכישת מרכזיה בענן מול רכישת מרכזית טלפון IP באתר הלקוח לוקה ביתרונות וחסרונות, להלן רשימה:
יתרונות/ מרכזיה בענן/ מרכזית IP בענן:
|
|
עלות חודשית: השימוש בשירותי מרכזייה בענן/ מרכזיה וירטואלית/ מרכזית סנטריקס גורר תשלום דמי שימוש חודשיים, זאת בניגוד לרכישת מרכזיות IP מקומית הנמכרת במסלול רכישת מרכזית IP מקומית ותשלום שנתי עבור שרות ואחריות, - שעם הזמן מתיישנת ונדרש להחליפה, כמו כן יישומי וירטואלית מתקדמים כגון Call Center קול סנטר, הקלטת שיחות, התממשקות לתוכנת CRM/ERP ועוד מגוון תכונות אמורות להיות זולות יותר בשימוש חודשי על גבי מרכזיית IP בענן מאשר הוצאה חד פעמית לרכישת תכונות אלו במרכזיית אייפי מקומית. |
|
|
|
|
|
מרכזית IP בענן/ מרכזיה וירטואלית/ מרכזית סנטריקס כוללת בדרך כלל סט תכונות מתקדמות הכלולות במחיר דמי שימוש חודשיים, זאת בניגוד למרכזית IP מקומית בה מעבר לסט תכונות בסיסיות– על כל תכונה נדרש תוספת תשלום, כגון הקלטת שיחות, דואר קולי מתקדם, יכולת קבלת הודעות קוליות לדואר אלקטרוני בצירוף קובץ קול, ממשק ניהול שלוחת הטלפון על גבי המחשב ועוד. |
|
|
|
|
|
מרכזיה IP בענן/ מרכזייה וירטואלית בענן/ מרכזית סנטריקס כוללת בחבילה עלות מזערית יחסית עבור אחזקת קווי הטלפון כיוון שקווי IP כלל לא נמצאים באתר הלקוח אלא בענן של ספק המרכזייה, זאת בניגוד למרכזית איי פי מקומית בה נדרש לשלם גם עבור רכישת מרכזיות IP מקומית וגם על קווי טלפון לספק מפעיל פנים ארצי (כדוגמת בזק, סלקום, פרטנר וכו'), הקווים יותקנו פיזית באתר הלקוח. |
|
|
|
|
|
טלפוני IP במרכזית IP בענן הם בדרך כלל טלפוני SIP גנריים המותאמים בדרך כלל לכל מרכזיה אחרת בענן, ניתן לעבור מספק תקשורת אחד לספק תקשורת אחר במידה ולקוח אינו מרוצה מפתרון מרכזיה בענן של אותו ספק שרות, - זאת אל מול מרכזיות IP מקומיות בה בדרך כלל מסופקים טלפוני IP ייעודיים לאותה מרכזיה (לדוגמא טלפוני IP של החברות Panasonic, LG, AVAYA, Cisco ועוד) ובדרך כלל לא ניתן להשתמש בטלפוני IP אלו תחת מרכזיה של חברה אחרת. |
חסרונות מרכזית IP בענן אל מול מרכזית IP/ מרכזית טלפון מקומית באתר הלקוח:
|
|
תקלות רשת: מרכזית טלפון בענן/ מרכזיה וירטואלית/ מרכזית סנטרקס מסופקות בדרך כלל על גבי רשת אינטרנט ותלויות בעומס אזורי הקיים על גבי האינטרנט ו/ או בעומס תעבורת רשת פנימית הקיימת בארגון- שיחות הטלפון במרכזיית ענן עוברות בדרך כלל על גבי רשת האינטרנט, תקלות במרכזית ענן בדרך כלל אינן נובעות מאינטרנט עובד או לא עובד אלא מעומס על גבי רשת האינטרנט, כיוון שמדובר על יישום בזמן אמת (לא אפשרי לקיים שיחה אם תהיה השהייה של אפילו מספר שניות בין מה שאומר למה שצד שני יקלוט.) כל עומס על רשת האינטרנט עלול לגרום לקיטועים בשיחת הטלפון/ ניתוק של השיחה וכו'– דוגמא לכך היא שיחת טלפון IP אינטרנטית דרך וואטסאפ..., במרכזיה מקומית בדרך כלל מותקנים קווי טלפון שאינם עוברים בתווך האינטרנט ועל ידי כך ניתוקי השיחה כמעט ולא קיימים. |
|
|
|
|
|
מרכזיות בענן כדוגמת מרכזיית סנטריקס בדרך כלל הן מרכזיות ציבוריות, זאת אומרת שמרכזית IP בענן אחת גדולה מספקת שרות לכלל הלקוחות של אותה חברה- מרכזית ענן אחת לכולם- מטבע הדברים פתרון של מרכזיה ציבורית אחת לכולם פחות גמיש ברמת תכנות מערכת ויכולות גמישות ממרכזיה פרטית לכל לקוח, כמו במרכזיות IP מקומיות. |
|
|
|
|
|
יתרון תשלום דמי שימוש בטלפונית IP בענן/ מרכזיה וירטואלית/ מרכזית סנטרקס- כך הוא גם חסרונה: הלקוח משלם מידי חודש בחודשו עבור שכירות מרכזיה בענן/ מרכזית סנטריקס שאף פעם אינה רכושו, פתרון מרכזיות IP המותקנות פיזית באתר הלקוח נמכרות במסלול רכישת מערכת והופכות להיות רכושו של הלקוח ולטווח זמן ארוך. |
|
|
|
|
|
בשוק התקשורת הבינלאומי בכלל ובישראל בפרט, חלק מהפתרונות המוצעים במרכזיית IP בענן ואף מרכזיות IP באתר הלקוח המבוססות על פלטפורמת טלפוניה בקוד פתוח Asterisk, אלו פחות מומלצות בגלל תלות מוחלטת בספק השירותים שהינו קטן ומוגבל יחסית לספק בינלאומי, מופע תקלות והיתכנות לפריצות, - זאת מטבע הדברים כיוון שמדובר בקוד פתוח. |
סיכום: המלצות ברכישת פתרון מרכזיה בענן/ טלפונית IP בענן/ מרכזיות סנטרקס:
|
|
חפשו פתרון מרכזייה בענן/ מרכזיה וירטואלית/ מרכזית סנטרקס ללא תלות ברשת האינטרנט. |
|
|
רכשו פתרון מרכזיה בענן פרטי לכל לקוח ולא מרכזיה ציבורית אחת המשרתת את כלל הלקוחות. |
|
|
וודאו שמדובר על פתרון טלפוניה בענן מבוססת תוכנת מרכזיה של ספק בינלאומי ולא פלטפורמת תוכנה חינמית |
|
|
בחרו בפתרון הכולל חיבור טלפוני IP מבוססי SIP ולא טלפונית IP ייעודית (עבור גמישות מעבר מספק אחד לספק אחר) |
|
|
הזמינו פתרון המספק סט כלים פרקטיים בסיסי למרכזיה וירטואלית, - ראו מעלה "פתרונות הכרחיים במרכזיות IP בענן/ מרכזיה וירטואלית/ מרכזית סנטריקס/ מרכזיה מקומית באתר הלקוח. |
סיכום: המלצות ברכישת פתרון מרכזית IP/ מרכזיה טלפונית מקומית באתר הלקוח:
|
|
רכשו מרכזית מותג של ספק בינלאומי מוכר. |
|
|
וודאו שמדובר על מרכזית IP הכוללת תוכנה+חומרת מרכזיה ייעודית ולא תוכנת מרכזיה המותקנת על גבי מחשב PC. |
|
|
ודאו שקיימות כמה חברות המסוגלות לספק שירות למרכזיית IP שאתם מתכוונים לרכוש, חשוב לא להיות תלותיים בספק יחיד של מרכזיית IP המהווה מונופול לאחר הרכישה. |
|
|
|
|
|
חברו למרכזיה קווי IP (SIP Trunk) ללא תלות ברשת האינטרנט, - גם אם העלות יקרה יותר, פתרונות אלו קיימים לרוב ספקי התקשורת. |
|
|
|
|
|
רכשו מרכזיית IP המספקת סט כלים פרקטיים בסיסי - ראו מעלה "פתרונות הכרחיים במרכזיות IP בענן/ מרכזיה וירטואלית/ מרכזית סנטריקס/ מרכזיה מקומית באתר הלקוח. |
בחירה במרכזיה המתאימה ביותר לצרכים שלכם - תקפיץ לכם משמעותית את אפשרויות התקשורת, את יעילותה של התקשורת הפנים ארגונית והחוץ ארגונית, וכן תשפר משמעותית את תהליכי העבודה.
בחירה לא נכונה של מרכזיה עלולה לעלות ביוקר! בכסף, בזמן וגם בעצבים.
מזה 20 שנה חברת בר-עוז מערכות תקשורת מספקת פתרונות טלפוניה לעסקים וארגונים, החברה מציעה מבחר עצום של פתרונות טלפוניה בענן/ מרכזיות בענן, פתרונות טלפוניה באתר הלקוח והכול על פי התאמה אישית, לכל לקוח, ללא תלות ברשת האינטרנט.
לייעוץ חינם ע"י מומחה פתרונות תקשורת ולהדגמה חיה - פנו אלינו כעת ונספק לכם פתרון טלפוניית IP המותאם במיוחד עבורכם!
מגוון מרכזיות טלפון